نکاتی برای مبلمان راحت


نکاتی برای مبلمان راحت

نکاتی برای مبلمان راحت را برای شما توضیح می دهیم .

به طور کلی مبلمان به سه دسته تقسیم میشوند .

مبلمان راحتی

مبلمان کلاسیک

مبلمان استیل یا سلطنتی

مبلمان راحتی :

يك مبل راحت از نظر ارگونوميك بايد در سطح مطلوبي قرار داشته باشد و بايد استانداردهاي لازم در ساخت آن مبل رعايت شده باشد تا ستون فقرات و زانو ها و تمام اجزاي بدن در حالت مطلوبي قرار بگيرند .

به همين ترتيب در موقع نشستن احساس آرامشي بيشتري به شخص استفاده كننده دست مي دهد و ديرتر خسته مي شود .

به طور معمول مبل راحتی همانطور که از نامش پیداست نسبت به بقیه مبلمان راحت تر است .

این مبلمان که به مبلمان تمام پارچه یا اسپرت نیز معروف هستند بیشتر با فیزیک بدن همخوانی دارند و این امر باعث شده تا این نوع محصول از راحتی قابل قبولی برخوردار شود .

معمولا سازندگان نیز برای ساخت این نوع مبلمان سعی میکنند راحتی را در اولویت قرار دهند و بعد زیبایی را در نظر بگیرند.

چون اصل مبلمان راحتی نشیمن راحت و آرامش دهنده است . مبلمان راحتی در مرحله اول کلافش ساخته میشود .

کلاف مبل راحتی معمولا از چوب سفید و چوب روس ساخته می شود که این نوع محصول بر خلاف بقیه مبلمان بعد از ساخت کلاف اماده برای رویه کوبی

است که بعد از پارچه شدن پایه ها رنگ و نصب می شوند .

مبلمان کلاسیک :

نکاتی برای مبلمان راحت

جنس چوب این محصول همانند مبلمان استیل عموما از چوب گردو و راش است و نسبت به مبلمان استیل از منبت کمتری برخوردار است .

مبلمان کلاسیک بیشتر دسته چوبی هستند که برای راحتی بیشتر قسمتی از روی دسته را پارچه میکوبند تا تکیه گاه زیر ساعد دست از راجتی قابل

قبولی برخوردار باشد . معمولا راحتی مبل دو عامل اصلی بستگی دارد :

اول : زاویه بین نشیمن و تکیه گاه

دوم:ارتفاع نشیمن تا زمین

زاویه بین نشیمن و تگیه گاه که یله نامیده میشود کمی بیشتر از ۹۰ درجه است که اگر این زاویه کم یا زیاد شود در راحتی تاثیر مستقیم دارد .

و معمولا سازندگان سعي مي كنند تا حد ممكن اين زاويه را به حد مطلوب برسانند تا راحتي كار تا حد ممكن در حد مطلوب قرار داشته باشد .

همچنین ارتفاع نشیمن تا سطح زمین نیز اگر زیاد و کم شود باز در راحتی تاثیر مستقیم میگذارد اگر زیاد شود پا به زمین نمی رسد!! و موجب سخت شدن نشستن می شود و اگر کم شود زیر زانو پر نمی شود که لحظه نشستن احساس کوتاهی مبل دقیقا احساس میشود .

مبلمان استیل :

نکاتی برای مبلمان راحت

این نوع مبلمان از منبت نسبتا بیشتری نسبت به بقیه مبلمان دارد و تمام توجهات بیشتر روی منبت ها و زیبایی کار معطوف است .

اما اين امر باعث نشده است تا راحتي اين نوع مبلمان كم شود .

اين نوع محصول بيشتر در نوع دسته متكايي موجود است كه همين نوع دسته ها راحتي كار را تا حدي بيشتر ميكند .

اكثرا سازندگان با توجه به نياز بازار در تلاشند تا به تمام نياز ها از نظر اختلاف سليقه پاسخ دهند و جواب گوي تمام نياز ها باشند .

البته تا اين لحظه راجع به نحوه ساخت كلاف و زاويه ساخت بحث كرديم اما بحث ديگري كه وجود دارد نحوه رويه كوبي است كه رويه كوب ميتواند تا حد زيادي روي راحتي كار تاثير بگذارد .

در زمان رويه كوبي اگر كلاف از راحتي قابل قبولي برخوردار نباشد رويه كوب ميتواند با بارگذاري هاي درست و اصولي به را حتي كار بيفزايد .

براي مثال رويه كوب ميتواند قسمت گودي كمر را با بارگذاري مناسب پر كند كه اين كار ميتواند تا قسمتي از ايراد كلاف را برطرف كند يا ميتواند با گذاشتن كوسن هاي مناسب هم راحتي كار و هم زيبايي بيشتري به مبل ببخشد .

البته در بعضي مواقع ميتواند مدل رويه كوبي را طبق نظر مشتري تغيير دهد مثلا قسمت تكيه گاه را مقعر مي كند كه كمي زاويه نشمين را زياد ميكند البته خيلي مختصر و از لمسه براي كم كردن اثر بارگذاري استفاده مي كنند كه هم قسمت تكيه گاه از يكنواختي بيرون مي آيد و هم اينكه راحتي بيشتري به وجود مي آيد .

غذا خوري :

نکاتی برای مبلمان راحت

هميشه راحتي صندلي غذا خوري مورد بحث سازندگان و مشتريان بوده ! به طوريكه اگر صندلي غذا خوري از نظر اندازه و راحتي در حد مطلوبي نباشد موقع نشستن و غذا خوردن احساس خستگي بيش از حد به شخص استفاده كننده دست مي دهد !!و حست لذت از خوردن غذا تبديل به حس نارضايتي مي شود.

به همين ترتيب هميشه سعي مي شود تا حد ممكن براي ساخت اين محصول از استاندارد هاي لازم پيروي شود تا رضايت بيشتر مشتري و مصرف كننده را داشته باشد .

البته بايد اين نكته را مد نظر داشت كه علاوه بر صندلي غذا خوري ، اندازه ميز غذا خوري نيز از اهميت بالايي برخوردار است .

چرا كه اگر ميز ارتفاع مناسبي نداشته باشد هر چقدر هم كه صندلي ها راحت باشند بي فايده است به همين جهت بايد انازه ميز و صندلي استاندارد و با هم هم خواني داشته باشد .

مبلمان تختخوابشو :

مبلمان تختخوابشو يكي از كاربردي ترين نوع مبلمان مي باشند از اين جهت كه امروزه با كمتر شدن فضاي خانه ها استفاده از اين نوع مبل روز به روز در

حال افزايش است .

همانطور كه از اسم اين مبل پيداست اين مبل قابليت اين را دارد كه هم به عنوان مبل از آن استفاده مي شود و هم به عنوان تختخواب .

نوعي از اين مبل موجود است كه قسمت تكيه گاه در سه حالت قرار مي گيرد كه از راحتي بسيار زيادي برخوردار است كه هم به عنوان ريلكسي و هم

تختخواب و هم مبل ميتوان از آن استفاده كرد .

نتيجه گيري

بهتر است مبلي انتخاب كنيم كه از نظر فوم و اسفنج در حد بالايي باشد و از نظر راحتي استاندارد باشد زاويه هاي مبل بايد طوري باشد كه زانو و كمر احساس راحتي كنند.

بهتر از از جايي خريد كنيد كه اولويت كار راحتي كار باشد .

همانطور كه در بالا توضيح داديم مبل راحتي از كليه مدلهاي مبلمان راحت تر است و شما احساس بهتري روي اين مبل داريد براي استفاده شخصي حتما مبلمان راحتي را انتخاب كنيد .

اگر به بازار مبل ملاير مراجع كنيد ميتوانيد كليه مدلهاي مبل راحت را ديدن كنيد و هر نوع مبلي خواستيد انتخاب كنيد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *